Szívközpontú légzés

Névtelen terv

Rengeteg légzésfajta van a világon, érdemes minél többet kipróbálni, hogy megtaláljuk a nekünk megfelelőeket. És persze gyakoroljuk is őket, hogy tudjuk, milyen helyzetben melyiket használhatjuk sikerrel. Lássunk most egyet a sok közül:

A HeartMath Intézet (USA) azt javasolja, hogy végezzünk gyakran szívközpontú légzést, de mi is ez pontosan?

Valójában nem tudsz a szíveddel lélegezni, igaz? Így van. Mindig a tüdőnkkel lélegzünk. Azonban a HeartMath nagy hangsúlyt fektet a szívre, és több éves kutatás szerint neked is ezt kellene tenned.

A szívre fókuszált légzés azt jelenti, hogy a figyelmet a szív területére irányítjuk, és a szokásosnál kicsit mélyebben lélegzünk. Ahogy belélegzel, képzeld el, hogy ezt a szíveden keresztül teszed, és amikor kilélegzel, képzeld el, hogy a levegő a szíveden keresztül távozik. (Kezdetben, ha lélegzetvétel közben a szívedre helyezed a kezed, segíthet a figyelmed a szívedre irányítani.)

A HeartMath általában azt javasolja, hogy körülbelül 5-6 másodpercig lélegezzünk be, és 5-6 másodpercig ki. Győződjünk meg arról, hogy a légzésünk sima, erőlködéstől mentes és kényelmes. Bár ezt nem nehéz megtenni, eltarthat egy darabig, míg megszokjuk, de végül kialakul a saját természetes ritmusunk.

A szívre összpontosító légzés nem vesz el sok időt a napodból, de rengeteg előnnyel járhat az életedben. A szívközpontú légzés gyakorlására kiváló alkalom nyílik a nap kezdetekor vagy befejezésekor, de vannak olyan időszakok, amikor ez különösen előnyös. Próbáld ki munka szünetében, az iskolában vagy a ház körüli munka közben is.

Legjobb idő néhány percnyi szívközpontú légzésre, mikor úgy érzed, hogy megnyomják a ’stresszgombjaidat’. Ezek a stresszgombok személyenként változnak, lehet, hogy ismerősen cseng a korai, késői busszal, vonattal munkába járás stressze, prezentáció tartás, fontos megbeszélés vagy teljesítményértékelés a munkahelyen, záróvizsga, nagydolgozat az iskolában, vagy egy rettegett találkozás valakivel, akit inkább kerülnél.

A szívközpontú légzés jó módja annak, hogy elinduljunk az energia, a koherencia és az ellenálló képesség növelése felé vezető úton.

Próbáljátok ki, sok sikert!

Forrás: HeartMath Institute

Megosztás

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Szeretnél kiegyensúlyozottabb, boldogabb életet?

Ha tanácstalan vagy a kezdő lépéseknél, ahogy én is az voltam annak idején, nézd meg Szülőknek szóló Mentor Programomat.

Ezeket olvastad már?

Gyakorlatok

Szívközpontú légzés

Rengeteg légzésfajta van a világon, érdemes minél többet kipróbálni, hogy megtaláljuk a nekünk megfelelőeket. És persze gyakoroljuk is őket, hogy tudjuk, milyen helyzetben melyiket használhatjuk

TOVÁBB OLVASOM »
Praktikák

Eszközök sorozat – ÁSVÁNYOK

Van néhány csodás eszköz, amit kortalanul használhatunk gyerekek, felnőttek körében bármilyen meditációs, mindfulness gyakorlatban, vagy akár „csak úgy”. Egyik ilyen eszköz az ÁSVÁNY. A különféle

TOVÁBB OLVASOM »