3+1 tipp, hogyan teremts ÉNidőt

selfcare1

Nemrég egy ismerősöm relaxációs sorozatot indított online. Egy bizonyos napon, egy bizonyos időpontban. Pár hétig nézegettem, hogy „na egyszer majd bejelentkezek” „na most már kipróbálom” „na, jövő héten most már TÉNYLEG megyek”. Aztán a negyedik alkalomra megtört bennem a jég, mert igazából olyan érdekes relaxáció típust választott aznapra, hogy nem tudtam ellenállni. Mondtam a gyerekeknek, hogy aznap este 6-tól 8-ig nem vagyok elérhető semmilyen formában. Mert ez NEKEM fontos, mert erre NEKEM szükségem van, mert ez ENGEM feltölt.

Így teremtődik az ÉNidő. Elhatározással, finom figyelemmel, szeretettel MAGAD felé. A társad és a gyerekek megértik, és tapasztalni fogják, hogy ez nekik is jó, mert ha a szülő jól van, a gyerekek is jól vannak. Szóval ez semmiképp nem önzés, hanem befektetés a jövőbe!

Hogyan is teremtsünk ÉNidőt?
1. Nagyon jó ötlet a meditáció, relaxáció, tudatos jelenlét gyakorlatok, hálaadás, imádság, teremtő és ’varázsló’ gyakorlatok, amikor CSAK MAGADdal foglalkozol, a te testeddel, lelkeddel, egész lényeddel. Sokakat ez nagyon feltölt, csak 10-20 perc naponta is hatalmas változásokat hozhat mind szellemi (tudati, hangulati) mind fizikai szinten (agyunk áthuzalozása, neuroplaszticitás)

2. Másik kedvencem a TERMÉSZETtel való kapcsolat és a TESTMOZGÁS. Ezeket persze külön-külön is lehet értelmezni, végezni, de ha összekötöd a kettőt, az az igazi „fullextra”. Például egy kiadós séta, túra a természetben, erdőben, hegyekben, tóparton, tengernél, kinek mi a favorit. De ide sorolhatjuk a kertészkedést is, vagy egy kör futást a parkban. Közben ne feledjétek figyelni a környezetet, a madarakat, bogarakat, más állatokat, növényeket, színeket, illatokat. És élvezzétek őket, kapcsoljatok ki erre az időre minden egyéb gondolatot, ebben a testmozgás és a természet szépsége is nagy segítséget nyújt majd.
3. Néha szükség van arra is, hogy „csak úgy vagyunk”, azaz NEM CSINÁLUNK SEMMIT, csak élvezzük, ahogy zenét hallgatunk, bámuljuk az eget, lógatjuk a lábunkat a vízparton, elnyúlunk a kádban egy fürdőgolyóval. Aktívabbaknak persze lehet „valamit” csinálós program is, mondjuk kedvenc hobby, festés, kézimunka, barkácsolás, valami kreatív alkotás, amit szeretsz.

Miért fontos az ÉNidő? Mert feltölt lelkileg, testileg, azaz akár hormonális folyamatokat, testi változásokat is elérhetsz általa. Valójában ez egy stresszkezelési módszer is. Szóval nem érdemes kihagyni az életünkből. Ezzel nem csak magunknak, hanem környezetünkben élőknek, családunknak, barátainknak is „hasznára” válunk. Én a tapasztalat híve vagyok, próbáld csak ki a rendszeres, lehetőleg napi ÉNidőt, és TAPASZTALD meg a különbséget saját életedben!

Ó és a +1 tipp, ami mindennek megteremtésében elengedhetetlenül szükséges: SAY NO, azaz mondj nemet mindenre és mindenkinek, ami vagy aki az ÉNidőd megvalósításában gátolna (ez akár te magad is lehetsz…). Ez nem feltétlenül egy kemény ’nem’, hanem egy kedves, gondoskodó ’nem’, ami talán rövidesen elhalkul és később már nem is lesz rá szükség, mert a körülötted élők megértik és megtapasztalják milyen csodás eredményeket is hozhat akár csak 20 percnyi ÉNidő naponta. Aztán ők is rászoknak és egyszerűen csak az életetek részévé válik….

Sok sikert a megvalósításhoz! És ahogy mondani szoktam, kezdd el még MA! 😉

Megosztás

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Szeretnél kiegyensúlyozottabb, boldogabb életet?

Ha tanácstalan vagy a kezdő lépéseknél, ahogy én is az voltam annak idején, nézd meg Szülőknek szóló Mentor Programomat.

Ezeket olvastad már?

Praktikák

Eszközök sorozat – ÁSVÁNYOK

Van néhány csodás eszköz, amit kortalanul használhatunk gyerekek, felnőttek körében bármilyen meditációs, mindfulness gyakorlatban, vagy akár „csak úgy”. Egyik ilyen eszköz az ÁSVÁNY. A különféle

TOVÁBB OLVASOM »