Belső Csend – Miért jó és miért keressük mindannyian?

Névtelen terv (1)

Hányszor mondjuk gyermekeinknek vagy akár saját magunknak, hogy csendesedj el, figyelj, mert valami fontosat mondok, valami fontos történik. Ez azért van, mert ösztönösen tudjuk, hogy a csend, a nyugalom kulcsszerepet játszik abban, hogy valójában figyelmesen meghalljunk, meghallgassunk valamit. A napi stressz jó része abból származik, hogy nem tudjuk elcsendesíteni elménket, gondolatainkat és érzéseinket, amivel kevésbé tudunk figyelni másokra vagy épp saját magunk belső hangjaira, belső érveléseinkre. A csendes elme, amire oly sokszor és oly sokan törekszünk és vágyódunk, mégis gyakran elérhetetlennek tűnik.

Lássuk, hogyan is érhetjük el a belső csendet?

Először is jó tudni, hogy az egyik fő előnye a belső csendnek, hogy ez egy olyan hely, amivel mélyebben kötődhetünk szívünk belső hangjaihoz, intuícióinkhoz, amivel jobban ráláthatunk, megláthatunk dolgokat, amik segíthetnek felismerni a körülöttünk lévő lehetőségeket és segíthetnek jobb döntések meghozatalában.
A belső csend elérése általában némi gyakorlást kíván, mivel legtöbbünk agya állandó munkában van, gondolataink elfoglalják a teret a csend elől. Gyakorlással azonban mindez a tendencia megváltoztatható, agyunk, gondolataink türelmetlen, zavaró behatásai lecsökkennek, átadva a tér egy részét a belső csendnek.

Próbáljuk ki a következő elcsendesedés gyakorlatot:

1. Első lépés: keress egy nyugodt csendes helyet és időt, gyújts meg egy gyertyát vagy kapcsolj be kellemes meleg fényt, ülj le a duruzsoló kályha mellé, a doromboló cicád mellé, vagy bármilyen dolog mellé, amiről tudod, hogy téged ellazít, megnyugtat. Használhatsz valami kellemes illatot árasztó dolgot is. Hagyj magadnak pár percet a ráhangolódásra.
Képzeld el, hogy a CSEND egy nyugodt, békés hely legbelül benned, amit nem érnek el a gondolatok, érzelmek hadai. Ahogyan veszel egy mély levegőt, képzeld el, ahogyan a légzés lelassítja, elcsendesíti gondolataid és érzéseid kavalkádját. Ezt ismételd néhányszor.
Ha közben gondolatok jönnének, ne hessegesd el őket, csak figyeld meg, ahogyan megérkeznek, vedd észre őket, de ne gondold tovább, csak tedd félre őket későbbre. Ne engedd, hogy az elméd elfoglalja a teret a csend elől. Tarts ki a csend élvezete mellett. Mindez gyakorlással egyre jobban és jobban fog menni. Légy türelmes magaddal.
2. Második lépés: ahogy érzed a tested, lelked, energiáid elcsendesedését, megnyugvását, lágyan kezdd el a szeretet, nyugalom energiáját kifelé árasztani a környezetedbe. Képzeld ezt el, ahogyan áramlik körülötted. Így összeköttetésbe kerülsz szíved energiájával.
3. Harmadik lépés: ahogy fenntartod ezt az nyugodt, csendes állapotot, kérj a szívedtől útmutatást, megoldást, mélyebb megértést azokkal a dolgokkal kapcsolatban, amik jelenleg foglalkoztatnak az életben.
4. Negyedik lépés: néha képzeld el, ahogyan szeretetet és nyugalmat lélegzel be a Belső Csended területére.

Ahogyan egyre jobban el tudsz mélyülni a gyakorlatban, egyre könnyebben ráérzel, hogyan csináld, és hogyan hallod meg szíved sugallatait. Elkezdesz majd egyre jobban érzékelni lehetőségeket és megoldásokat a mindennapi életedben is, kreatív ráérző képességed egyre jobban megnyílik.
Ha minden napot ezzel a pár perces gyakorlattal kezdesz, fantasztikus napindító, energetizáló lehetőség lehet. Szintén jó néha csak úgy a nap közbeni kihívások közepette belélegezni a Belső Csended levegőjét. Csak állj meg egy percre és képzeld el az élményt, amit már ismersz a gyakorlásokból, közben vegyél néhány mély levegőt. A nap végén gyakorolva könnyedebb és nyugodtabb alvást segíthetsz elő magadnak.

A Belső Csend gyakorlata nem csupán egy divatos vagy akár vallási jellegű teória, hanem egy apró lépéssel nagy lehetőség közelebb kerülni saját belső világodhoz, önmegismerésedhez, emberi valódhoz, ami lehetővé tesz egy tudatosabb, szívközpontú életet.
Kitartással, türelemmel, szeretettel tegyél lépéseket magad felé. Sok sikert!

Gyakorlat forrása: HeartMath Institute

Megosztás

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: pinterest
Megosztás itt: email

Szeretnél kiegyensúlyozottabb, boldogabb életet?

Ha tanácstalan vagy a kezdő lépéseknél, ahogy én is az voltam annak idején, nézd meg Szülőknek szóló Mentor Programomat.

Ezeket olvastad már?

Gyakorlatok

Szívközpontú légzés

Rengeteg légzésfajta van a világon, érdemes minél többet kipróbálni, hogy megtaláljuk a nekünk megfelelőeket. És persze gyakoroljuk is őket, hogy tudjuk, milyen helyzetben melyiket használhatjuk

TOVÁBB OLVASOM »
Praktikák

Eszközök sorozat – ÁSVÁNYOK

Van néhány csodás eszköz, amit kortalanul használhatunk gyerekek, felnőttek körében bármilyen meditációs, mindfulness gyakorlatban, vagy akár „csak úgy”. Egyik ilyen eszköz az ÁSVÁNY. A különféle

TOVÁBB OLVASOM »